onsdag 9 januari 2008

Hjälp, jag har blivit utmanad!

Nu har turen kommit till mig, att bli utmanad...

Hjälp! tänkte jag. Vad sjutton ska man skriva. Äh, skriver väl det jag först kom att tänka på. Alice hjälpte mig såklart...

1) Är säkert Sveriges största konsument på värmeljus. Bränner minst 25 om dan.
2) Är en väldigt glad o positiv person. Skrattar gärna mycket o högt. Lite för högt o pinsamt tycker familjen. Alice tyckte jag skulle länka så man kunde lyssna på mitt skratt. Tyckte inte jag!
3) Dricker många koppar te om dagen. Det vita skåpet i köket är fyllt till bredden med olika sorter.
4) Är en äkta loppisoman. Bara måste besöka någon form av loppmarknad varje vecka.
5) Gillar att ha ordning omkring mig. Är väldigt duktig på att plocka undan, men skrubbar o skåp dom öppnar man på egen risk.
6)Är otroligt känslosam. Speciellt när det gäller djur o barn. Tårarna kommer direkt när barnen tex. uppträder i skolan . Pinsamt! Enligt Alice o Anton.
7)Till sist... Älskar allt som doftar. Parfymer, oljor, tvålar, bodybutter, doftljus... Vårt lager är stort.

Det var faktiskt inte så svårt...
Har säkert missat någon, vet att det var någon mer...
Jag hoppar över det där att utmana 7 andra. För jag har ingen som helst koll på vilka som fått utmaningar eller inte.


Nu när julens blommor blommat ut kanske man vill ha lite mer gröna frodiga växter.

Då har jag en bra ide jag fått av min gulliga svärmor. Tack I...

Man köper en sötpotatis och sätter ner den till hälften i en kruka med jord...

Och vips, några veckor senare har man en härlig grön växt. Denna planterade jag strax före jul.
Lycka till!
kram / Susanne

10 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Nämen? Det visste jag inte! Vilket bra tips!

Änglahem sa...

Vilken fiffig svärmor du har!

Vilket helt underbart kök du har, jättefint!!!

Kram
Ulrika

Hanna i Det stora grå huset sa...

Håller helt med de andra! Jättesmart! Har faktiskt aldrig hört talas om att göra så, men ska testa.

Jag bränner också så där mycket värmeljus. På julafton blev det ca 60st då jag tände dem lite tidigare och börja om en gång till.
Känner även igen det där med att vara loppis-beroende. Lite drygt ibland, kan liksom inte slappna av om jag vet att det är någonstans.

Ha det gott, du är snäll du! (och det låter som om du är en hel-härlig person, som är så där glad! Själv muttrar jag mycket, som du nog förstått av mina inlägg, men jag är lika glad för det! ;-) )
Hanna

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilken kanonbra tips, det måste jag prova och kanske till sommaren får man fina vita blommor på den om man har tur:)

Kramizar / Annelie.

Skatan sa...

Meeen! Häftigt, det där måste jag prova : )

Sov gott!

Mitt hem är min borg sa...

Jag utmande oxå dig.. Hi hi.. Kul att höra sanningarna om dig..
Vilken konstig ide´.. Undrar hur hon kom på de?? Brukar hon stoppa ner grönsaker i krukorna.. Ha ha!!
Men det måste jag me prova, men jag blandar väl ihop det med nåt annat som börjar ruttna och lukta illa.. =)
Kram Linda!!

LantlivsAnette sa...

Nämen du..vad häftigt alltså,att det blir en sån fin växt av en potatis !!
Vad härligt att du kan gå på loppis varje vecka,här blomstar loppisarna bara på sommaren,så man får hålla sig till tåls ett tag till..
Kram Anette

Körsbärsgården sa...

Godmorgon!
Vilken bra idé med potatisen och vilket fint bladverk! Det ska mina små trädgårdsmästare och jag prova. :)
Vi brukar sätta vitlöksklyftor i kruka. Någon vitlök blir det inte men de gröna bladen som växer upp är väldigt användbara i matlagningen.

Kan tipsa om att Rusta har
100-pack värmeljus i ren stearin till väldigt bra pris. Köpte på Clas Ohlson först men såg senare att Rustas kostade hälften av vad de på Clas Ohlson kostade!

Nu väntar matbrödbak och sedan kanske en tur till Tulavippan. Det kan ju finnas något som man inte visste att man saknade och behövde!

Kram från Karin i Körsbärsgården.

Useful Art sa...

Hittade hit till din blogg igår och kommer defenitivt tillbaka :)

Vilket jättebra tips med potatisen, det ska jag prova!!

//Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Men vilken häftig idé!!! Har aldrig sett, men väl värt att testas! Dessutom var den ju fin! Man är i behov av mera grönt då all jul är utslängd!

I min utmaning fanns också ljuseldandet med....har vänner som brukar skoja om att jag extraknäcker som ljustestare åt ikea.....

Ha en go dag! Kram till dig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin