torsdag 20 november 2008

Vår lilla musiker...

Vår lilla Anton fyllde 11 år för några dagar sedan och han fick då en gitarr... för honom betyder musik väldigt mycket. Han lyssnar alltid på musik i alla former... Nästan varje dag har vi hittat honom klinkades på vår gamla gitarr som inte längre gick att stämma. Nu var det dags att skaffa en ny...
Inte gjorde det något att den var snygg heller...*fniss*




Lyckades fånga några bilder när han spelade... Tack min lilla sötnos!!!

Vi uppmuntrar gärna våra barn när dom vill lära sig ett instrument. Tänk vilken lycka när dom är vuxna och behärskar att spela tex. gitarr.... Kommer ihåg när en annan var liten. Undrar hur många timmar jag plågade min mamma och pappa med den eländiga blockflöjten. För att inte tala om elorgeln...*fniss*


Det instument Alice är intresserad av är lite mer utrymmeskrävande... Hon önskar sig nämligen ett piano!!! Under vintern ska vi försöka skapa plats för ett inne i gästrummet...



Ha det gott kära vänner!


Kraam Susanne .........

9 kommentarer:

Dalatorpet sa...

Grattis till killen!!!! ja verkligen att kunna spela musik är en underbar egenskap! Ett piano det vore ngt Tänk dig alice vid piano på julafton :-) ja det skulle man ha plats för ett kram

Anonym sa...

Grattis till sonen som fyllt år och fått en så jätte fin gitarr som han nu kan spela på. Vilken glädje för honom !

Här finns en mängd olika instrument som jag själv spelat på en gång i tiden och som nu dottern spelar på vilket är jätte roligt.

Pianot är väl det som används mest - jag även av mig själv dagligen. Pianot är något som jag aboslut inte skulle kunna vara utan här hemma.

Underbart fina bilder du bjuder på som alltid.

Kram Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag jobbar på förskola..skulle verkligen vilja kunna spela gitarr.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till sonen. Så snygg gitarr. Visst är det kul när barnen spelar. Här är det äldsta sonen som spelar gitarr, men han har numera övergått till den elektriska varianten och spelar hårdrock på full volym.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis till sonen i efterskott. Kul med musikintresse.
Kram lallis

LOPPISLIV sa...

Nu hittade jag ju hit till detta inlägget också. Vilken fin svart gitarr, härligt med musik. Kram Paula

Millygarden sa...

Grattis till Sonen.. åh va roligt med ett barn som vill lära sig spela gitarr! Något jag önskar idag är att jag lärde mig spela gitarr i den åldern.. hade varit så kul att ta en gitarr och sätta sig ner och spela för barnen eller på en fest. Ljuvligt vacker fotölj..gitarren är riktigt snygg!

Kram Marian

Anna sa...

Åh vilken snygg gitarr! Jättekul att barnen spelar:) Min dotter ville också ha ett piano men vi hade inte plats för ett. Det fick bli ett elpiano istället. Hon spelar piano och sjunger (går på estet musik).

Maken min har precis köpt en ny gitarr, så här hemma är det musik och sång hela tiden nu:) Mysigt!

Kram
:)Anna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

GRATTIS Anton!!! Hoppas att ni hade en trevlig dag.
Musik är underbart..och att spela instrumment är verkligen skoj.

Själv så har ja en tvärflöjt som jag allt för sällan tar fram, men greppen sitter i ryggraden precis som det gör när man cyklar..engång lärt sig så sitter det =D

Ååå ett piano, de har jag oxå en dröm om att köpa å lära mig spela en vacker dag.
De är ju så himla fint!!!

Kraam på er!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin