lördag 13 juni 2009

Sommarblåsa!

Har köpt mig en sådan skön klänning att hoppa i nu på sommaren. Billig var den också! Endast 198 riksdaler!! På H&M såklart... Så söt bara med ett par träskor till och är det kyligt kan man ha ett par jeans eller tights till den... Fast kyligt är det knappast här på Cypern så jeansen får ligga kvar i resväskan!!! Bildkvaliteten är tyvärr inte den bästa. Jag fotade de här sakerna utomhus på kvällen innan vi åkte hemifrån. Inne var det alldeles för mörkt...




Innan vi åkte hann jag också köpa mig ett par nya träskor. Har länge önskat mig dessa flätade, men har tyckt att det verkar så bökigt med en rem som ska knäppas hela tiden bakom hälen. Av alla ställen jag letat på så hittade jag de jag ville ha på Coop. Helt underbart sköna och bara att hoppa i! Inte nog med det utan de var till extrapris också. De har hela 30% rabatt på alla skor just nu! De finns i en svart variant också... På Tisdag kväll är vi tillbaka hemma i Sverige igen till regnet. Kanske borde ha köpt ett par gummistövlar istället!!! *fniss*

Before we went to Cyprus I bought this white and nice dress from H&M! I also bought the wodden clogs from Moheda... Hope you have a nice and warm day too, were ever you are! We are back home on Tuesday night!!!

Puss & Kram! Susanne

31 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vilken fin klänning och träskorna är underbara! Minns du på ett ungefär vad du gav för skorna?

kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är duktig på inlägg , trots ledighet, men det är så bra att man kan förbereda inlägg som du har gjort, så gör jag med: )

Ja du, jeans OCH tights är det nog som gäller här hemma, den är rena oktoberkänslan!!!

Vilka snygga träskor!!! Vilken träskofrossa det är i bloggvärlden nu,

Jag visar de allra senaste träskorna, från DALARNA i min blogg i dag!

Tjingeling och ha en fortsatt skön solig vecka!! Mari.

Det vita dårhuset sa...

Kan tänka mig att klänningen med skorna är vackra på fru Susanne nu när solbrännan har slagit in =o)!

Hoppas att ni har det bra .....Anton med sin arm med ;)

Kramar Erika

♥ Fyra årstider sa...

Jag letar efter en enkel blåsa till midsommar.
Kram Lotta

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vika snygga träskor! Har länge gått och finderat på de dyrare avrianterna. Men nu kanske jag slår till på ett par från Coop! Tack för tipset! Din klänning var också jättesöt. Cypern är säkert underbart, men jag älskar Sverige och sååå vackert ni bor! Jag måste nog se mer av Dalarna! Älskar Hälsi ngland och de miljöerna tror jag är rätt lika...

Kram Amanda

Mor-Mia sa...

Hej Susanne, jag vill bara säga det att njut av värmen och solen på Cypern, för här hemma lyser den med sin frånvaro och vi har fått plocka fram tjocka jackan igen..

Hälsningar
Mia

MonaA sa...

Jättesnygga träskor! Jag har kollat på dom där som är så poppis nu, den dyra varianten, men tycker inte att jag har råd med ett par träskor för en tusenlapp! Men de här kanske man skulle kunna satsa på, jag tror det får bli ett besök på Coop snart! Hoppas bara att det finns några kvar nu då!
Hoppas ni har det skönt på Cypern, här hemma är det rena hösten, hoppas ni tar med er solen hem hit!

Ha det gott!
Kram
Mona

lottens vita och gröna sa...

såå söt känning och träskor är ju bästa skon ju, hihi!

varmkram lotten

Lilla huset på prärien sa...

Jag älskar den klänningen. Köpte den i både vit, marin och korall och jag bor i dem varje dag!! Och de fina träskorna har jag också - fast i brunt. Vi får ringa varandra när jag kommer till Dalarna så vi avtalar att vi har samma på oss när vi träffas *skrattar*

Njut av solen!!

Kramiz Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Jättefin klänning och vad härligt med Cypern!!!!

Kramar Jes ♥

Kathys Home sa...

Å så fint, med både klänning och träskor!? Hoppas nu ni har det riktigt skönt på Cypern. Önskar i nuläget jag kunde åka på stört :)Det bara öööööser ner här idag!!! Vill ha sol Nuuu..!!!//kram kat

Annas skattkammare sa...

Så fin klänning! Jättesnygga träskor också, blir detta midsommarstassen tro? ;)
Härligt med semester..
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej!
Tack för träskotipset =) Har varit och köpt ett par svarta nu, de bruna hade jag redan sedan tidigare fast med hög klack. De är så sköna =)

// Nilla

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Cypern...suck...Nu längtar man verkligen bort. Vill inte ha regn och rusk längre!!!

Tack gulliga söta du för ditt paket. Och att jag fick den på köpet!!! Vad glad jag blev!!! :) Jag blev jättenöjd och pengarna är på väg.

Ni får passa på att njuta av värmen!!!
KRAM
/Helena

kardemumma sa...

Idag har jag också shoppat mig lycklig i regnet som bara öser ner!
Så nu får jag lov att vänta på solen :)En solklänning på Åhlens samt ett underbart gulligt rosigt ärmlöst nattlinne! Massor med lavendel fick också följa med hem!
Kramar C

Bloggsatt sa...

Hej! :)

Nu är våra första topplistor klara!

Hör av dig om du vill bli bloggsatt.

/ Bloggsatt.se - Betygsätter bloggar

Mamma C sa...

Träskorna var jättesnygga, likaså din klänning. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad klänningen är FIN!
Kram

Kamomilla sa...

halloj! Så jättekul att se att du bloggar trots semesterresan! Duktigt av dig! :)
Härlig klänning, jag har en liknande och träskor måste man ju bara ha...Hör starkt till sommaren! Fast mina är traditionella i brunt läder. :)

Utlottning hos mig ända till tisdag kväll, iafll du har möjlighet att slänga en kommentar så är du med. Jag lottar ut virkade armband, du kan ju hälsa Bralliz oxo, hon gillade dem...

Ha det så gott!
Kamomilla

Unknown sa...

Klänningen är underbar och en stor favorit hos mig, jag använder den nästan jämt! Va gott med resan till cypern...vi har nyss kommit hem från Turkiet, välbehövligt med värme för det får vi ju inte här hemma-än.

Kram Pia

Unknown sa...

Snygg klänning, men det får nog bli jeans eller tights till för det är då minsann ingen sommarvärme :( Hoppas, hoppas värmen kommer nu. Träskorna var helt klart läckra.
Kram Maria

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Hoppas ni har det riktigt härligt på er semester och laddar batterierna ordentligt. Söt klänning. Du...ta med dig solen när ni kommer så vi kan få sommar här i svedala också..hihi, såg i ditt förra inlägg att du är en sån som jag som samlar stenar med mera på dina resor. Ett år när vi varit i danmark kände jag mig som en smugglare när vi åkte hem, det låg runda vita stenar i vartenda väska ;-) De pryder nu i vår trädgård. Ha det bäst. Kram Paula

FEDERICA sa...

Love that dress!

The Sobbing Settee ... sa...

Never been to Cypres but I love your new dress!

Have a save trip home ...

Anonym sa...

Hej gumman! Nu får ni ta och komma hem snart. Det börjar bli långsamt i byn. Kommer du med på invigningen på torsdag kväll?

kram Helena

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja den klänningen var ju perfekt till mycket! H-M är bäst!
Hoppas den har varit till nöje!
Din blogg är så fin och dina skyltar!
Carin

lolla sa...

hejsan
nu rackarns bär det av till coop måste kolla in träskorna, de var ju jättefina...
bra med leggins som man kan ha under tunika eller klänning när det är kallt...
kram lolla

Lauras gård sa...

Jag antar att ni har kommit hem nu! Hoppas att ni hade det underbart i värmen! Du är väl brun som en pepparkaka kan jag tänka. Kram Stina

syster doris sa...

Visst är det komiskt vart man kan hitta sin små skatter!
Kram Tina

Unknown sa...

Nydelig kjole, også fine tresko. Jeg har ikke besøkt deg før...så hyggelig blogg, hit kommer jeg igjen.
Klem...Ellen

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Suss!

kan bara säga att ni valde då rätt vecka att åka bort på.. för sicket vöder det varit

jag kan föstå ni haft det underbart. välkomna hem nu
och ha en jättefin midsommar i Dalom

kramar till dig och de dina'
A-C

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin