lördag 12 december 2009

Lucia

foto Magdalena Björnsdotter, i vårt uterum
Oj tänk att det redan är dags för Lucia! Tycker de här sista veckorna har sprungit iväg.
Jag känner att nu har jag inte riktigt hunnit med. Jisses det är ju snart jul, men jag har bestämt mig. Här ska det inte bli någon stress i år. Det får helt enkelt bli som det blir...
Vår Lucia på bilden här ovan har numera lämnat oss och flyttat söderut... *fniss*
Vill också tacka för era tips angående New York. Närmare vår resa kommer jag säkert höra av mig till er igen, he, he...
Önskar er en trevlig Lördagkväll och kom ihåg att hålla koll på era ungdomar som kommer fira Lucia ikväll på olika håll. Vi håller våra hemma ikväll!
Kram & Puss Lucia Suss!

23 kommentarer:

Skatan sa...

Men UNDERBART kära du!

Är man samboende med en jägare kan man inte låta bli att ryckas med lite...jag gillar således din fullkomligt galna julpyntning!!

Nu skall jag packa lite matsäck för alldeles strax bär det av på auktion! Yeeeeiiii! Håll nu tummarna för att det går lite roliga saker som passar ens skrotiga smak ;)

Önskar en riktigt fin helg.

Kram från en tufsig skata.

Anonym sa...

Ha ha det var det roligaste jag sett.
Du har verkligen udda ideer du susanne.
Önskar er familj en trevlig lucia. Våra söner ska träffa vänner men är så pass stora att vi inte behöver oroa oss. (23 och 25)
mvh Birgitta

Olivia sa...

Hej ♥

Jag har länge nu bevakat din dotter alice blogg , med stolthet... Nu har man också börjat kika in på din blogg och sett att den hela tiden titta till och uppdateras.. precis en sån blogg vill jag länka till =)

kram Olivia ♥

Rut och Signe sa...

Men kära nån så häftig julälg! Den ser ut att trivas med sin fina dekorerade krona - kul!-) Marie

anna k. sa...

Åh, jag önskar att han fått flytta hem till oss! Uppstoppade djur är ju så fina, samtidigt som de är lite läskiga. Lite kluven är jag allt...

Jag höll på dö när jag kom hem till min svågers barndomshem, där hade de en björn, järv och ett älghuvud I V-A-R-D-A-G-S-R-U-M-M-E-T!

AnnaKK sa...

Ha-Ha! :-D

Underbaraste Lucian jag har sett på år och dar!!!

Fröken Piff sa...

Haha, det var allt en grann lucia:) Visst har tiden gått fort?! Och jag som inte ens bakat lussebullar än, det får jag göra i morgon dagen till ära:) Fast jag kör på samma spår som dig, igen stress och ingen konsumtions-hets, det är nästan tragiskt att se alla som stressar och hetsköper på stan!

Trevlig lucia helg och kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken pampig och fin lucia, och så helinne! Hoppas "hon" har det bra, trots att hon numera inte får bo i ditt vackra uterum! Så spännade med en New Yorkresa att se framn emot, ha en bra tredje advent! Mari.

Millygarden sa...

Åh va äckligt skrek min Mathilde(8år) över axeln när jag kikade i och läste det här inlägget! Vilken ståtlig Lucia tänkte jag men dåligt rakad,Fniss!

Ha en trevlig Lördag Kväll!
Kram Marina

red ticking sa...

this is WONDERFUL... so charming and fun... i love your blog... absolutely delicious... have a merry christmas x pam

Pfefferminza sa...

This looks really funny!!! =)

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar lucia ni har haft synd att ni inte har den kvar. Hon kunde ha fått flytta till oss. Jag håller med dig om att hålla koll på sina ungdomar ikväll och vi har precis som du vår dotter hemma ikväll och jag tror att hon faktiskt själv tycker att det är ganska skönt. Ha en bra helg:
Kram/Helen

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Trevlig lucia!

Anonym sa...

Hej Susanne!
Vilken underbar Lucia.
Ha en fin Luciahelg.
Gun-Britt

Atelje Skärvan sa...

Gillar inte uppstoppade djur,men det här var urgulligt.
Önskar dig en trevlig helg,kram Agneta

Norregård sa...

Vad härligt med en resa till New York!!! Bättre än alla julklappar i världen;o)
Kram Kram Malin

Tessie sa...

Rolig bild :-)

Bäst är att hålla alla kids i "riskåldrar" hemma!

Kram Torparfrun

Mifflan sa...

Hahaha! Det var en riktigt rolig juldekoration! Jag skall surfa runt på din blogg lite, tror att din humor kan inspirera mig :)

basiclabelSweden sa...

Hej,

Hoppas att det är bra för dig men jag har lånat ett bild från Lucia från dig! Älska den och jag vill berätta någat för den Holländska läsers of min blog om Luciafirande!

Naturligtvist har jag skrivat att den bild kommer från dig!

Hälsningar från a Dutch som bor i Sverige och love your blog :)

Botany's Desire sa...

Hello,
I love love love your pillowcases. Do you sell them wholesale to boutiques? I would to sell them in my shop in California.

Vida sa...

- he he, tycker det är underbart att få in lite humor i inredningen - det lugnar ner oss i all stress i juletid...skulle kunna tänka mej att dricka lussekaffe med din håriga lucia ;)

- 8 dagar kvar innan det vänder..

Kram Vida

Annas skattkammare sa...

Haha, oj då, jag får passa mig så jag inte visar detta för sambon! han är jägare och skulle mer än gärna sätta upp alla sina horn på rad, men jag har än så länge satt stopp för det.. möjligtvis ett har jag sagt.. =)
Ha en skön lucia!
Kram /Anna

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin