måndag 7 juni 2010

Power-walking...


Hade kameran med mig på min morgonprommis häromdagen. Det här är ett litet, litet urval av vad jag passerar på min runda. Så många charmiga lador och hus och en och annan ko. Tyvärr har de flesta ladorna sett sina bästa dagar, men är såå vackra ändå...
Nä nu måste jag knyta på mig skorna för en ny runda! Vi ses!
Sverige är fantastiskt!

I brought my camera on my morning powerwalk the other day, and this is just a few of the old barns and houses I pass every morning... Real beauties if you ask me... Have a great start on this lovely Monday!

Kram & puss från faluröda Suss

26 kommentarer:

Vida sa...

dina bilder andas värme kraft grönska historia glädje....

må du få en underbar vecka med bra väder och ljuvliga promenader:)

trädgårdsplanteringskram
Vida

me and alice sa...

Tack snälla Vida!
Dina fantastiska kommentarer gör mig alltid på så gott humör! Ha en toppendag kära bloggvän!
kram Susanne

Ett hus i vitt sa...

Åh vilka ljuvliga omgivningar du har att promenera i! Och denna tiden är ju också så sagolikt vacker... Härligt med alla dessa lador. Hörde om ett projekt för arbetslösa att de skulle renovera upp en massa sådana lador eftersom de är en del av vårt kulturarv. Tyckte det var en sån fin idé. Kram, Anette

Snuskebassa sa...

Nydelige bilder!
Jeg forstår godt at du synes Sverige er fint :-)
Ønsker deg en fantastsik uke!
Klem fra Liv

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra bilder från Sveriges bästa sida! Vilken vacker omgivning du får traska runt i! Och mycket fina foton, ha en bra ny uke! Mari.

Helena, The Swenglish Home sa...

Åh, vilka fantastiskt vackra SVERIGEbilder! Just hemkommmen till UK från en vecka i otroligt vackra försommarSverige har jag med mig liknande bilder, både i kameraminnet och mitt sinne-minne... Fick förresten tillfälle att njuta av en del Suss-loppis-fynd från förr IRL, i Lottens sagolika värld. Åh om jag en gång kunde få chansen att besöka en av dina loppisar... Fast det skulle nog bli omöjlig övervikt på planet hem...

Varmaste hälsningar från Helena, The Swenglish Home

Anette sa...

Underbara härliga Sverige! Visst är det skönt att promenera i dessa tider, man möter lite kossor o andra härliga djur på sin väg.

ha en fin dag

kramar @nette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...jag hänger gärna med på din power walk-runda! Så vackert! Och jag förstår att det kanske blir en del stopp för fotografering **fniss** och kanske inte så mycket powerwalk!

Ha det gott, hälsningar Monica

Annas skattkammare sa...

Hej Suss! Så fina vyer du passerar på din prommis! Älskar gamla miljöer med historia..
Ha en fin måndag!
Kram /Anna

Monika sa...

Breathtaking! You are really fortunate for living there!

iheartsunnydays sa...

I'd enjoy power-walking if I had such beautiful things to look at like these. Stunning photos yet again!!

s.m.i.l.e sa...

DALARNA är fantastiskt! Tack för ljuvliga bilder. Dalarna är svensk sommar för mig.

Fortsatt trevlig vecka!
Här regnar det för fullt.
:-)

hemtrevnad marie sa...

Mmmmm, Sverige är fantastiskt!!
Och ert fina Gustafs är väldigt vackert!
kraam

Anonym sa...

thanks for this "swedish walk" you really have beautiful country !
ciao !

Helena sa...

Hej Susanne! Vilka härliga bilder, sommar i kubik! Måste fota min och vovvarnas morgonpromenad någon gång... Ha det bra! Kram, Helena

Marits vita skrin sa...

Haha, den där rundan känner jag igen. Den har jag gått med Johanna.
Jag är jämt så sugen på att titta in vad som finns i dessa fallfärdiga hus, hihi.

Kramen

mysiga heestrand sa...

Underbart vackra bilder från ett sommarljuvt Dalarna. Så fint du fått till det med bilder vid sidan om varandra.
Ha en fortsatt fin dag
Kram Marita i Heestrand

Husprojekt Drömhus sa...

**En award väntar på dig inne på min blogg**, hoppas du vill ta emot den! Kram & ha en bra dag, Tiina.

B sa...

Great pictures, you're lucky to have such beautiful surroundings.

B x

Vintage House sa...

Hej,
så underbart vackert att vara ute och promenera i.
Underbara bilder.
Om du är intresserade av lampor så skickar jag.
håller på att kolla på fraktkostnad..
kram
sandra

Eva sa...

Jösses, vilka härliga bilder!!

Kram Eva

fröken knopp sa...

Underbart!!!!

Varma Kramar Elin

Unknown sa...

Lyckliga du Sussa som har så fina promenadvägar (vår/sommar;))..förstår att kilona rasar..;)
Ha en underbar semester!!!
Kramar från Anna

Linn sa...

Otroligt fina bilder, speciellt på den slitna gamla väggen!

manon 21 sa...

belle campagne!

bonne journée


Manon

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin