tisdag 20 juli 2010

Against the wind

Vi bor mitt ute på landet, mitt ibland åkrarna utan något skydd från skog eller dyligt. Fördelen är att vi har milsvid vacker utsikt, men med på köpet får vi också den eländiga blåsten...

Vi har varit förskonade från blåst denna varma sommar, men häromdagen satte det igång att blåsa igen. Då fick jag en toppenide', tyckte jag i alla fall. *fniss*

Jag tog helt enkelt ett av mina fina drivhusfönster som jag fått av mina snälla svärföräldrar och som jag inte har något drivhus till ännu och gjorde mig ett tilfälligt skydd?? Nu kommer ett av dom i alla fall till användning. Det blev inte särskilt vackert, men väldigt praktiskt och riktigt mysigt att kura där bakom. Det står bara lutat mellan soffan och räcket och är lätt att lyfta bort när jag tröttnar.

Nästa vår kommer jag få användning av dessa vackra fönster. Då ska det göras en liten kryddträdgård och ett par odlingsbänkar här på gården...

Our house is in the middle of the country and there is almost only open land around us. We have a beautiful view, but with the view comes also the wind...
I solved it temporary by using one of my greenhousewindows as a shelter...

Ingen mer vind mot min kind!
Susanne

12 kommentarer:

Vida sa...

nej men Suss..det är ju underbart när det blåser..hehe...
jag fullkomligt älskar när vindarna får fart och kraften i ett riktigt blåsväder får mej att bli toklycklig :))

hoppas du har det gott med eller utan vindar

trädgårdsarbetekram
Vida

Viveka i Bläckhornet sa...

En toppen idé med fönstren :)

Jag tycker det såg jättefint ut.

Kram Viveka

koralee sa...

I love the worn windows...so beautiful.
Hope your day is filled with joy while wearing your white clogs..I love those..I had a blue pair and I am soooo wishing I did not give them away! xoxoxoo

Kamomilla sa...

Vilken bra ide´! Det ska vara du till en sån ide´! :)

dreamhouse sa...

hej sötaste suss!! kommer inte åt mina mejl men visst vill jag ses!!! har nu landat i dalom. Vi huserar i Nås, mellan björbo och dala järna. Har du kvar den fina korgsoffan?? vi åker hem fredag redan tyvärr. Men vi kanske ses på någon av auktionerna? svara gärna på min blogg. kramar camillaxx

Mamma C sa...

Vilken toppensmart idé.
Kram Mamma C

Loella sa...

Fiffigt och snyggt!

Loellan

Anonym sa...

Love the vintage window, Susanne! We live in the country, too, with mostly open land all around us. We get lots of wind for the same reasons as well. Great solution, and it looks beautiful!
Hugs ~ Jo

Dessie sa...

Det blev ju jättefint! Kul då man helt plötsligt kommer på att man kan använda något som bara står hemma till nåt helt annat än tanken var från början!
Kram Dessie

signerat 71 sa...

Hej,
jag gillade verkligen ditt vindskydd - ser fint ut oxå.

Vad gäller blåst så har vi en hel del av den varan oxå. Bor i Helsingborg och här blåser det mkt.
Igårkväll var det dock helt vinsstilla och jag kunde tända mina fina ljuslyktor i träden utan att de släcktes. Blev så himla mysigt.

Ha det gott.
Kram J

Mia sa...

Hej.

Så fiffigt och fint med fönstrena. Ja det där med vind kan vara besvärligt ibland, bor själv i ett blåshål även om det kommit upp hus runtomkring. Vi målar precis en spalje och det är inte det enklaste då färgen blåser av penseln och såklart landar på vårt nya soldäck.

Jättetrevlig blogg du har!

Mia

Lakitza sa...

Sounds so beautiful and romantic! I'm living near the seaside and I've the "wind problem", too...
The pictures on your blog are always lovely! Which camera do you use..?

Wish you the best,
Lara

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin