lördag 18 januari 2014

back home from Formex

 
 
 
Nu är jag tillbaka hemma igen efter några dagar i Stockholm. Under onsdagen var jag på Formex pressfrukost och gick sedan runt på mässan under dagen.
 
Liksom mitt förra inlägg kommer detta också handla om odling, har ju snöat in på små växthus just nu och jag hittade flera fina varianter på mässan.
 
Odlingsklockan här ovanför blev min favorit. Serien är designad av Ann-Carin Wiktorsson för Sagaform.
 
 

 
 
 
Hon har även gjort dom urfina krukorna i samma serie.
 
 




Älskar det lilla fatet med pip som medföljer varje kruka och där man lätt kan hälla i vatten till växten.




Mycket grönt och vackert dekorerat med flaskor var det även hos Linum, här tyget Paradise.




Tejpat budskap hos Nordal, det gillar jag!




 
Varför inte göra vårfint med mossa på bordet, också hos Nordal!
 




Ernst höll stilen med sina  nordiska stilrena produkter och det fanns mycket fint att plantera i.





Snygga, coola växter i filtade krukor från Ernst, färg&form.





Det här snygga örtväxthuset från belgiska Serax föll mig i smaken.


 


Fanns en hel del våriga finheter på mässan och om en stund dyker det upp fler bilder från Formex!

Håller mig hemma hela dagen i dag, mycket textskrivande står på schemat och det är riktigt kyligt ute. Nu ska jag precis ge mig på att skriva engelska texter. Wish me good luck!



Kram Susanne

1 kommentar:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Susanne
va kul att få se lite. för oss som inte är där :)
superfina saker...
å missa nu inte..

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin